Chodník Demänovská dolina

de o stredne náročnú poldennú túru s pomerne veľkým prevýšením (750 m.). Celkový čas na zdolanie trasy je 4 ¼ h a začiatok je z parkoviska pred hotelom Grand (1 102 m.n.m.) v lyžiarskom stredisku Jasná. Túra v celej dĺžke sleduje náučný chodník Demänovská dolina s 12 informačnými panelmi. Okolo Vrbického plesa prejdeme severozápadnou stranou až prídeme k Mikulášskej chate. Pod Otupným budeme okrem značiek náučného chodníka sledovať aj žlté turistické značky. Vystupujeme hore dolinou popri potoku Zadná voda až na rázcestie Tri vody (1 370 m.n.m.). Tu odbočíme doľava a držíme sa červenej značky označujúcej mierne stúpajúci chodník severným svahom vrchu Dereše až po Brhliská (1 430 m.n.m.) pri hornej stanici kabínkovej lanovky.

Chodník začína stúpať strmšie až od rázcestia Pod Orlou skalou (1 460 m.n.m.) a serpentínami vedie cez kosodrevinu do svahu Chopka. Šikmým traverzom sa dostaneme na medzistanicu sedačkovej lanovky z Otupného na Lukovú (1 675 m) a sedačkovej lanovky z Jasnej na Lukovú odkiaľ terén trasy už len klesá. Prvým klesaním šikmo po svahu sa dostaneme k medzistanici sedačkovej lanovky zo Záhradiek na Konský grúň. Ďalej po okraji kosodreviny na Peknú vyhliadku (1 360 m.n.m.). Oblúkom doprava a traverzom svahu sa dostaneme k rázcestiu v Širokej doline (1 390 m.n.m), v ktorom sa napojíme na zeleno značkovaný chodník. Popri potoku Demänovka zostúpime dolu Širokou dolinou na rázcestie Pod Krčahovom (1 040 m.n.m). Koniec turistickej trasy je na Lúčkach.