Turistika

Liptov, jeden z najkrajších regiónov Slovenska, je medzi turistami obľúbený pre svoju očarujúcu prírodu, kultúru a množstvo atrakcií. Milovníci hôr si môžu vybrať z veľkého množstva turistických trás a nadšenci cyklo výletov majú k dispozícii až 300km označených ciest. Okolo Liptovskej Mary ich vedie hneď niekoľko. Objavte spolu s nami krásu liptovskej prírody a vyberte si niektorú z turistických trás na Liptove.

Okolo Liptovskej Mary

Začiatok trasy je v Liptovskom Mikuláši odkiaľ pokračujeme smerom na Liptovský Trnovec. Prechádzame cez mestskú časť Liptovská Ondrášová a smerujeme k aquaparku Tatralandia. Po 5,5 km prídeme na križovatku do autokempingu Liptovský Trnovec. Oblasť Liptovského Trnovca je hlavné stredisko vodnej rekreácie na brehoch Liptovskej Mary. Pokračujem ďalej po ceste smerom na Liptovskú Sielnicu, kde sa po 4 km dostaneme na križovatku. Vydáme sa po brehu vo...

Celodenná (8 ¼ h.) vysokohorská túra na Chopok, začína aj končí na parkovisku v lyžiarskom stredisku Jasná. Celkové prevýšenie trasy je 1 099 m a ide o náročnú túru s možnosťou núdzového prenocovania na Kamennej chate pod Chopkom.Z pred hotela Grand stúpame dolinou Zadnej vody do Sedla Poľany (1 837 m.n.m.). Od sedla sa vydáme po červenom chodníku miernym stúpaním na Dereše (2 003 m.n.m.). Z Derešov sa cez priehybu dostaneme do cieľa tras...

Z Liptovského Mikuláša, popri Liptovskej Mare sa dostávame až po križovatku do Liptovskej Sielnice. Odbočujeme vpravo na obec Podbiel a šliapeme k odbočke do Kvačian. Po prejdení obce, ktorá je robanako vyhľadávaným miestom pre ubytovanie na Liptove, vstupujeme do národnej prírodnej rezervácie Kvačianskej doliny. Napájame sa na červenú turistickú značku. Asi po 2,5 km sa dostávame do lokality Oblazy. Tu sa môžeme pokochať krásnym prostredím, ale ...

de o stredne náročnú poldennú túru s pomerne veľkým prevýšením (750 m.). Celkový čas na zdolanie trasy je 4 ¼ h a začiatok je z parkoviska pred hotelom Grand (1 102 m.n.m.) v lyžiarskom stredisku Jasná. Túra v celej dĺžke sleduje náučný chodník Demänovská dolina s 12 informačnými panelmi. Okolo Vrbického plesa prejdeme severozápadnou stranou až prídeme k Mikulášskej chate. Pod Otupným budeme okrem značiek náučného chodníka sledovať aj žlté turist...